בית הספר ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק

חטיבת הביניים

חטיבת הביניים ב’אנה פרנק’ מעניקה לתלמידות ולתלמידים חוויה לימודית וחברתית ושמה דגש על בניית תחושת השייכות לקהילת בית הספר. 

אנו מאמינות ומאמינים בכוחה של תחושת השייכות להוביל לשותפות משמעותית בעשייה ובתהליך הלמידה ולפניות להתפתחות אישית ומחשבתית. 

תלמידות ותלמידי בית הספר מגיעים.ות מרקעים ובתי ספר שונים ואחת ממשימותנו בחטיבת הביניים היא לתת זמן ומקום להיכרות ולחיבורים הנרקמים לאורך השנים.

חיבורים אלו קורים בכיתה ובעיקר מחוצה לה והבנה זו מובילה למגוון פעילויות חוץ כיתתיות השמות דגש על מתן מקום לחוזקות השונות של כל תלמידה ותלמיד, לשיתופי פעולה וקיום שיח במעגלים הרלוונטיים.

מודלים פדגוגיים בחטיבת הביניים

על מנת לתמוך בעקרון הפדגוגיה מוכוונת למידה פעילה לשם הבנה, הלמידה בחטיבת הביניים מתבצעת בכל מקצוע באחד מ- 3 מודלים, על פי בחירתו של הצוות המקצועי.

למידה על פי מודל הנבחרת

הנבחרת היא קבוצה של תלמידות ותלמידים בעלת מטרה משותפת. למען השגת מטרה זו , כמו בספורט, מקבל כל אחד תפקיד המתאים לכישוריו, מנצל את חוזקותיו, ונותן ביטוי ליצירתו. ראיית והעצמת היחיד היא תנאי הכרחי להצלחת הנבחרת, והיחיד מצדו, מחויב לרוח הקבוצה ולהגשמת מטרותיה.

למידה דיאלוגית סביב שאלות גדולות ופוריות

למידה דיאלוגית סביב שאלות גדולות ופוריות באה לפתח קהילת למידה אקטיבית, אחראית לתהליך הלמידה, סקרנית, כזאת שתהא בנויה על יחסי גומלין מאתגרים בין המורות והמורים לבין תוכן הלימוד ולבין לתלמידות והתלמידים.

למידה מבוססת פרוייקטים

למידה מבוססת פרויקטים, באנגלית: Project-Based Learning  (PBL) היא שיטת הוראה ממורכזת תלמיד המבוססת על למידה אקטיבית, המשלבת בין עשייה לחקירה ולרכישת ידע.

תוכניות ייחודיות בחטיבת הביניים

על מנת לאפשר לכל תלמידה ותלמיד לגלות ולהביא לידי ביטוי את החוזקות וכמו כן לאפשר שיח ושיתופי פעולה סביב תחומי עניין משותפים, קיימות בחטיבת הביניים 3 תכניות ייחודיות.

רצועת אומנות ויצירה

מוסיקה, תיאטרון, אומנות פלסטית, צילום, קרמיקה, מחול, נגרות ועוד.

הרצועה האקטיבית

ספורט אתגרי, טניס, טניס שולחן, יוגה, הגנה עצמית, ריקוד היפ הופ, חיטוב ועיצוב, אימון זומבה, כדורסל, כדורגל, אתלטיקה.

תכנית קמפוס

תכנית המעודדת שינוי והעמקה בשיעורי ההומניסטיקה בחטיבת הביניים. הקורסים המגוונים נלמדים בקבוצות קטנות מתוך מטרה לאפשר מקום וביטוי לכל התלמידות והתלמידים.