סיור לימודי אכזיב

בבוקר יום ראשון ה-9.10 יצאנו מבית הספר תלמידי יב' מגמת הביולוגיה, לכיוון חוף אכזיב, שם נפגשנו עם המדריך שלנו ליומיים הבאים – חנן – הוא סיפר לנו במשך שעתיים מרתקות על חגורות החוף השונות ועל הצמחים ובעלי החיים שבהן. לאחר מכן יצאנו לטייל בדיונות היפיפיות של אכזיב, שם הכרנו את הסביבה ואת הצמחים באזור. לאחר מנוחה של שעתיים יצאנו שוב לכיוון הדיונות, שם התחלקנו לקבוצות, כל קבוצה קיבלה שאלת חקר שונה ומעניינת, וחקרה אותה. לאחר מכן הקמנו כמה מתקנים: תחנת מיקרו-אקלים, מלכודת נפילה, מלכודות רגילות (כמו של עכברים) ושביל טשטוש בו אפשר לראות את עקבות בע״ח בבירור. את התחנות האלו בדקנו במשך הלילה (כל שעתיים יצאה קבוצה של חמישה ילדים לבדוק אותם.)
בבוקר של היום למחרת קמנו לזריחה יפיפיה ויצאנו כולנו לבדוק את המתקנים, ובאחת המלכודות לכדנו מריון (סוג של מכרסם) חנן הסביר לנו עליו ואז שחררנו אותו.
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון הים שם למדנו על יצורים החיים באזור, משם המשכנו ללגונה בה נהנננו במים ותפסנו חיות ים שונות ומגניבות – מלפפון ים, סרטנים, חלזונות… חנן הסביר לנו גם עליהם שיחררנו אותם עשינו שיחת סיכום קצרה וחזרנו חזרה הביתה עיפים אך מרוצים מיומיים אינטנסיבים, מעניינים וכפיים!