חינוך חברתי ערכי

לבית הספר ישנה מורשת יפה ומשמעותית בכל הקשור בחינוך החברתי, וגם בשנה זו נמשיך ונקיים את ה"רצועה החברתית" אליה יצטרפו תכנים ונושאים חדשים. בחט"ב תעסוק שכבת ז' באקולוגיה ובקשר עם הסביבה והטבע. שכבות ח-ט ימשיכו בחוגים שונים ומגוונים. בחט"ע תעסוק שכבת י' בהתנדבות בקהילה ובשכבות יא'-יב' תתקיים הרצועה במתכונת של חוגים בנושאים מגוונים הקשורים לנערים ולעולם הסובב אותם: חינוך תעבורתי, הכנה לצה"ל ועוד. בשנה הבאה ימשיכו תלמידינו להיות מעורבים בתחומים רבים ומגוונים: לימודי האומנויות בחטיבת הביניים, הכנת טקסים וימי שיא, פעילות של"ח וטיולים איכותיים ומשמעותיים.
כמו כן, בבית הספר פועלת הנהגת תלמידים לרווחת התלמידים ולשיפור האקלים הבית ספרי.

הרצועה החברתית
בית הספר השש שנתי אנה פרנק מתגאה באוכלוסייה המגוונת של באי בית הספר. תלמידי בית הספר מגיעים ממגזרים שונים באוכלוסייה: ותיקים ועולים חדשים, קיבוצניקים ובני מושבים, דתיים וחילוניים, בני המגזר הצ'רקסי והמוסלמי.
לאור ההרכב התרבותי הייחודי של בית הספר, קיימת חשיבות רבה למעורבות התלמידים בפעילות חברתית ולעידוד שילובם החיובי בפרויקטים התנדבותיים של תרומה לקהילה, המחברים אותם לקהילה. לצורך כך נהגתה תוכנית הרצועה החברתית.הרצועה החברתית – תוכנית לעידוד מעורבות בקהילה

במסגרת הרצועה החברתית תלמידי החטיבה העליונה התבקשו לבחור תוכנית להצטרף אליה ,מצורפים סרטוני שיווק של התכניות השונות המוצעות לתלמידים  

נהיגה מונעת  -צור בשרי

תקשורת בין אישית -אורלי גל

 תלמוד-זהר ליפסקי

מסע אישי דרך כתיבה – נטאלי שריקי

והעולם שותק-גוגו

"זמן להתעורר" מין ומגדר – רות ודניאל

"דרך הלחם"-עבודה עם נוער בסיכון– משה עמרם

מטרת התוכנית
יצירת מסגרת חינוך בלתי פורמלית בבית הספר כדי ליצור זירות נוספות ללמידה, להיכרות ולחיזוק מעורבות התלמידים בתחומים חברתיים נוספים. עידוד ביטוי אישי ויצירתי של כל תלמיד.

רציונל התוכנית
בבית ספר שבו התלמידים מגיעים מרקעים תרבותיים שונים, חשוב לאפשר לכל ילד לבטא את עצמו ולמצוא את הייחוד שלו בקהילה ואת המשותף לו עם הקהילה. התוכנית מתבצעת תוך שיתוף מלא בין המורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם. זהו תהליך חינוכי מתמשך הממחיש לתלמידים מהי דמוקרטיה ומהי בחירה. החינוך החברתי יוצר תחושת קהילתיות ומעורר ערנות לתהליכים חברתיים בקהילה.

מערכת הרצועה החברתית
התוכנית מתקיימת שעתיים בשבוע במהלך יום הלימודים, ובהן מתפנים כל תלמידי בית הספר לעשייה חברתית. התלמידים בוחרים תחום דעת מסוים שבו הם יתמחו בשעות הרצועה החברתית. תלמידי בית הספר, להוציא שכבות ז ו- י', מתפזרים בין קורסי העשרה מגוונים וביניהם: הישרדות, יוגה, בישול, טיפול בחממה, תיאטרון, ריקוד, ספורט ועוד. תלמידי השכבות הבוגרות של בית הספר מתנסים בקורסים רלוונטיים אליהם כגון הכנה לשירות צבאי.
בזמן הרצועה החברתית, תלמידי שכבת ז' עוסקים בפעילות בנושאי אקולוגיה ושמירה על איכות הסביבה, ואילו תלמידי י' יוצאים לשלוש שעות של פעילות תרומה בקהילה מחוץ לבית הספר, באתרים כגון בית הסבים בברעם, גני ילדים ועוד. כמו כן, במסגרת השעתיים האלה מתקיימים מופעים ואירועי תרבות שונים.
בשעתיים של הרצועה החברתית שוהים התלמידים עם עמיתים שבחרו את אותו תחום הדעת, וכך נוצרת הזדמנות למפגש בין תלמידים ומורים מגילאים שונים וממקומות שונים.

תוכניות תוספתיות
בשנה"ל תשע"ב נמשיך ונרחיב את נושא הפרטנות והעזרה לכל תלמיד ותלמיד. נשביח ונעמיק את מערך העזרה לתלמידים מתקשים הן בחטיבת הביניים והן בחטיבה העליונה. בחט"ב נמשיך ונקצה סייעת צמודה שתלווה תלמידים מתקשים הן בתוך הכיתה והן מחוצה לה. בנוסף, הלמידה תתבצע בקבוצות קטנות הן במסגרת כיתות החינוך הקטנות והן במסגרת מקצועות המדעים, המתמטיקה והאנגלית. בחט"ע נמשיך ונרחיב את הלמידה במסגרת קבוצות קטנות לתלמידים מתקשים לקראת הבגרויות. בנוסף, תפעל סייעת לעזרה לתלמידים מתקשים.
תחום נוסף ומשמעותי הוא העמקת המענה החינוכי גם לתלמידים המצטיינים בעיקר במקצועות המתמטיקה והמדעים, זאת ע"י הקמת קבוצות מצוינות במתמטיקה בשכבות ז',ח' ו-ט'. כמו כן, יוכנסו ללימודים בחטיבת הביניים חוגי העשרה בחקר מדעי (שכבות ח-ט) וברובוטיקה (אמנויות ז-ח).
גם השנה אנו מתכוונים להמשיך בתוכנית בית הספר היוקרתית "קדם עתידים" המאפשרת קידום תלמידים מצטיינים המתגוררים בפריפריה. מקצועות הלימוד הם בנושאי מדעים וכן בנושאים כלליים. מטרת התוכנית הינה ללוות את התלמיד לאורך 3 שנים בחטיבה העליונה תוך תמיכה וסיוע בנושאי הלמידה, המוטיבציה והעצמה אישית. תלמידי "קדם עתידים" יחשפו לאקדמיה, לתעשייה ולצה"ל במטרה לפתוח בפניהם צוהר לתחומים פחות מוכרים.