מגמת תיאטרון

מגמת התיאטרון שמה לה למטרה את טיפוח הכישורים האישיים של כל תלמיד ומתן הזדמנות לביטוי אישי ויצירתי במסגרת עולם התיאטרון. המגמה שמה דגש על פיתוח היצירתיות  וחידוד הקול הפנימי הקיים בתוכנו, וזאת מתוך הבנה כי היצירה האישית הינה מרכיב מהותי להצלחה בכל תחומי החיים.

מטרות המגמה

  1. להקנות לתלמידים ידע עיוני ומעשי באומנות התיאטרון.
  2. לאפשר לתלמידים לפתח את ה"אני היוצר" של כל אחד מהם על-ידי מתן ביטוי לצדדים השונים   באישיותם המתפתחת.
  3. לעורר את התלמידים לשאול שאלות, לחקור ולהעמיק.
  4. לפתח את יכולת ההקשבה של התלמידים.
  5. להוות מסגרת תומכת המאפשרת פיתוח יכולות חברתיות בקבוצה.

תוכנית הלימודים כוללת:

לימודי משחק באסכולת השחקן היוצר, תנועה ובימוי במסגרת זו התלמידים לומדים את רזי המשחק.  הלימודים המעשיים מהווים את החלק המרכזי של הלימודים. התלמידים רוכשים מיומנות ביצוע ויצירה ברמה מקצועית גבוהה ביותר בתחומים הבאים: תורת המשחק, תורת בימוי,  הפקת תיאטרון,  פיתוח קול, תורת הדיבור, תפקידי המעצבים (תאורה, תלבושות, תפאורה) וכתיבה מחזאית.

מדי שנה התלמידים מעלים הצגות פרי יצירתם, משחקים וכן ממלאים תפקיד הפקתי כגון: בימאי, מפיק, מעצב תאורה, מעצב תפאורה, מעצב  סאונד,  מעצב תלבושות ואיפור.

צפייה בהצגות הלימודים  כוללים צפייה בהצגות תיאטרון, מהתיאטרון הרפרטוארי ותיאטרון הפרינג' (שוליים), ומפגשים וסדנאות עם אנשי מקצוע מהתחום. כל תלמידי המגמה מקבלים מנוי תיאטרון וצופים אחת לחודש  בהצגות באזור ומחוצה לו ונפגשים עם שחקנים ויוצרים.

לימוד עיוני – התלמידים עורכים הכרות עיונית ומעשית עם סוגיות וסגנונות תיאטרוניות. ומקיימים לימוד מעמיק של תולדות התיאטרון, שפת התיאטרון,  סגנונות תיאטרון וז'אנרים,  דרמה במאה ה-20,  תיאטרון ישראלי,  גישות בימוי,  סוגיות מרכזיות בתיאטרון.

בכל שנה  מתקיימים ימי תיאטרון מרוכזים וימי שיא בבתי ספר  למשחק
ובתיאטרונים ברחבי הארץ, התלמידים נפגשים  עם שחקנים ויוצרים.

בסדנאות השונות:

משחק מול מצלמה, קרבות במה, איפור לתיאטרון, תפאורה, מסכות, תאורה ועוד.

פריסת הלימודים לבגרות

ניתן ללמוד תיאטרון בהיקף של 3 יח"ל – הכוללים תולדות התיאטרון וצפייה בהצגות (עיוני), או בהיקף של 5 יח"ל – הכוללים שילוב של לימודים עיונים ומעשיים.

  • בכיתה י' משתתפים התלמידים בערב מגמה וכן מעלים הפקה מסכמת  מתוך חומרים שעובדו באותה שנה.
  • בכיתה י"א התלמידים  ניגשים לבחינת בגרות מעשית של דיאלוגים ומונולוגים.
  • בכיתה י"ב ניגשים  התלמידים לבחינת בגרות מעשית של הפקה, כלומר הצגה שלמה הכוללת את כל המרכיבים ההפקתיים. התנסות זו מקנה כלים ומיומנויות הנדרשים באודישנים לבתי ספר למשחק.
  • בכיתה יב' ניגשים התלמידים לבחינת בגרות עיונית  של 3 יח"ל בתולדות התיאטרון.

ניתן לצבור 5 יחידות לבגרות וכן 4 יחידות נוספות בהגשת עבודת גמר.

התאמה למגמה

נדרשת מהתלמיד יכולת עיונית ברמה של קריאה וניתוח של טקסטים והצגות. התלמיד צריך להיות בעל עניין וראש פתוח, רצון לנסות ולהתנסות. אין צורך בניסיון מוקדם אלא ברצון לפתח כישורי חיים בדרך של התנסות והנאה. הלימודים דורשים השקעה רבה של זמן, מחשבה וחריצות.

תכנית הלימודים בכיתה י'

נערוך הכרות חווייתית עם עולם התיאטרון הכוללת למידת השפה התיאטרונית, מרכיבי ההצגה, והתנסות ראשונית במשחק. כמו כן נצפה בהצגות ונלמד להבין אותן בשפה תיאטרונית, נקרא וננתח מחזות וניישם את הידע בתרגילים מעשיים בכיתה.

עדכונים אחרונים:

אין כרגע עדכונים.