הבוקר החל בעצב מהול בשמחה.

המסע נגמר, אך חוזרים הביתה!

לאחר ארוחת בוקר נעימה והעמסת המזוודות, נסענו לכיוון עיירה בשם טיקוצ'ין (או טיקטין), שם ערכנו סיור. עברנו בבית הכנסת, בין בתי העיירה ושמענו את תחילת סיפורם של יהודי העיירה, ואם הקור לא הספיק, הגשם תקף אותנו (לא משהו  חדש כבר התרגלנו) שוב.

נסענו ליער לופוחבה (מרחק ש עשר דקות), שם נחשפנו לסוף הסיפור של יהודי טיקוצ'ין- טבח. הנאצים, לאחר איסוף היהודים בעיירה, לקחו אותם ליער הסמוך שם הריצו אותם וירו בהם למוות. ביער (המדהים יש לציין, מה שמקשה של ההבנה של דבר כה נורא במקום כה יפה) ישנם שלושה בורות של קברי אחים. במקום נערך טקס מרגש ומכבד ע ידי חברי המשלחת, תחת צילם של עצי האורן. "רק העצים היו עדים למה שקרה שם".

לאחר זמן חופשי להתייחדות והבנה, עלינו לאוטובוס ויצאנו לדרכנו.

עצרנו בתחנת הדלק לארוחה מרנינה (לא.) של סנדוויצ'ים בפעם האחרונה.

הגענו לטרבלינקה. התחנה האחרונה של המסע ושל יהודים רבים. טרבלינקה, בית החרושת הגדול ביותר והמהיר ביותר בזמן מלחמת העולם השנייה, חוסל לחלוטין על ידי הנאצים, ובמקום הוקמה אנדרטה מרהיבה, ויצירת אמנות מקסימה.

קיימנו את הטקס האחרון למסע, יחד עם בית הספר השני, ובכך חתמנו את המסע המדהים הזה.

עלינו לאוטובוס, נסענו לשדה התעופה (שם גם הספקנו לנגן ולשיר כמובן, איך אפשר שלא?!), טסנו לארץ, נסענו לסאסא שם הפתיעו אותנו ההורים בארוחת בוקר ומפגש "איחוד" מרגש.

-המשך מתחת לתמונות-

המסע היה חוויה מכוננת, מרגשת, מגבשת, מדהימה וחד פעמית, שזכינו לעבור אותה בשלום, ביחד ובשמחה (כשניתן).

אנחנו רוצים לומר תודה ענקית ומכל הלב 3>, קודם כל לצוות המקסים שלנו בפולין-

וויטק הנהג המדהים שאין עליו בכל העולם!

אווה המדריכה הפולניה הכי שיש!

למאבטח (אני לא יודע אם מותר לי לחשוף את זהותו) האלוף ששמר מכל משמר!

למדריכים שלנו מהארץ-

אורי לב המלבב על ההדרכה יוצאת הדופן והמעשירה!

לאורלי שבלעדיה שיחות הערב והמסע עצמו לא היה אותו דבר!

לחגית המדהימה שדאגה להכללללל בלי יוצא מן הכלל (אני מדבר גם על כסף לשירותים חבר'ה, לא צחוק!)!

ליגאל וצוות בית הספר, וילדי בית הספר על התמיכה והליווי!

להורים המדהימים שלנו (שילדו אותנו והביאונו עד הלום!)

לכל מי שלקח חלק במסע הזה!

והכי חשוב לנו, לכם ולי, התלמידים של המסע, שהפכו אותו לחוויה חד פעמית מטורפתתתתת (על מהחלל) ובלתי נשכחת, ששינתה אותנו וגרמה לנו להסתכל על העולם, ע עצמנו ועל הסביבה שלנו באופן שונה.

תודה רבה!

השעה 21:40 בארץ הקודש- ישראל.

לילה טוב (ועוד נתראה פולין) ישראל!